0 0
Време за четене1 Минути, 36 Секунди

Едно от най-ефективните масла в козметиката, което намира приложение в анти-ейдж грижата, е това от кайсия. И няма нищо случайно. Този плод притежава уникални качества, които могат да подхранят и подмладят сухата кожа. Има отлично действие срещу бръчки, за стягане и освежаване на лицето.

Можете да използвате маслото директно върху почистена кожа и да направите хубав масаж. Още по-приятно ще бъде действието му, ако преди това напръскате лицето с розова вода. Ефектът наистина е поразителен при постоянна употреба. Можете да се снабдите с маслото почти във всяка аптека или дрогерия.

Жени от племето Хунза обработват кайсиите за сушене на слънце

Но ползите от кайсията не свършват дотук. Може би сте чували за племето Хунза, което обитава територия между Индия и Пакистан. То се слави не само с впечатляващо дълголетие, но и със здраве до края на живота на неговите членове. На всичко отгоре, те остаряват много бавно. Трудно ще дадете достолепни 80-90 години, например, на някой от представителите на това племе. Жените дори запазват цикъла си до над 60 и могат да раждат и на тази възраст без проблем. Средната продължитерлност на живота е 110г. Те не познават нито раковите заболявания, нито много други проблеми на хората от модерния свят. Другото интересно е, че техните черти са много по-близки до европеидната раса, отколкото до хората, живеещи в този район на света.

Тайната на Хунза се крие във вълшебните свойства на кайсиите. Племето спазва традицията от два до четири месеца в годината да се храни само със сок от изсушени кайсии. Това е тяхната „гладна пролет“, когато плодовете още не са узрели. През лятото те ядат само сурови плодове и зеленчуци, а през зимата – кайсии, сушени на слънце, кълнове, овче сирене.

И още едно важно качество има този плод – неговата ядка, вече е научно доказано, че има силно противотуморно действие.

Така че, ползвайте кайсиите по всякакъв начин, за да сте здрави и младолики!

Сн. 8photo on Freepik

За автора на публикацията

bwoman

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
fb-share-icon