- Четете повече за успели жени.
Има много такива – и в бизнеса, и в други области. Изследвайте техния произход и кариерно развитие. Това ще ви мотивира и вдъхнови. Запознайте се с техните лични истории и ще добиете представа за това как изглежда пътят към успеха и с какви пречки човек може да се сблъска. Това правим и ние от BWomаn.bg – търсим и представяме такива жени.
Проучете успелите жени във вашата област. Без значение в кое поле се развивате, там със сигурност има успели жени, които са проправяли пътя за другите. Разберете какво тези жени са направили правилно в живота си и след това използвайте тези знания, за да разработите свой собствен кариерен план.
2. Проучете области с по-малко жени в тях.
Исторически погледнато, жените са слабо представени в области като науката, техниката, технологиите, математиката и компютърните науки. С влизането в тези сфери, една жена може да се възползва от доста стимули, политики за насърчаване на повече жени в тях, като например специални програми, стипендии и субсидии.
3. Решете как да балансирате работата и семейството.
Може би най-големият проблем за жените с кариера е как да намерят равновесието между професионалния и семейния живот. Дамите обикновено правят кариера точно в годините на най-добрата им детеродна възраст. Много световни проучвания показват, че повечето жени напускат работа поради конфликти на работното място или такъв климат, който е враждебно настроен към задълженията на родителството.
4. Не се подценявайте!
Научете се да преговаряте за собственото си заплащане. След като знаете стойността си, работете по „продажбата” й, по това да лансирате най-добре вашата квалификация, умения, постижения. Никога не се подценявайте. Никога не казвайте веднага „да” на дадена оферта за работа. Помислете малко и продължете да преговаряте, ако смятате, че предложението е под нивото ви.
5. Открийте вашата страст в живота и я следвайте.
За да се изкачите на върха, трябва да вложите страст в това, което правите. Тогава е много по-лесно да се мотивирате сами да работите усилено, когато се зареждате и се вълнувате от дейността си. Пътят към успеха е дълъг и има своя справедлив дял от възходи и падения. Работа в сфера която особено ви вълнува, ще ви даде сила по време на трудните времена и ще добави удовлетворение по време на позитивните моменти.
Ако не сте сигурни къде точно е вашата страст, най-добре е да си запазите час при т.нар. career coach или при добър психолог. Той ще ви помогне да идентифицирате силните и слабите си страни и да получите по-ясна визия за вашите цели в живота.
6. Бъдете организирани.
Успехът е резултат от дългосрочно планиране и ежедневно действие. Добрата организация помага да контролирате времето си така, че да можете да планирате и да завършите задачите, необходими за постигане на целите ви. Съсредоточете се върху това, което е важно. Напомняйте си вашите дългосрочни цели и ги коригирайте, когато е необходимо.
Научете се да задавате приоритети. Преценете какви са вашите цели всеки ден, след това задайте ежедневните приоритети. Завършете изцяло една задача, преди да се захванете с друга. Фокусирайте се на 100% върху всяка задача, независимо каква е – от отговаряне на имейли до водене на преговори за нов договор за фирмата ви. Тези принципи намаляват опасността да направите грешка и да пропуснете нещо важно.
7. Комуникирайте.
Нетуъркингът може да бъде много полезен за вашата кариера. Мрежите са за създаване на връзки и изграждане на трайни, взаимно изгодни отношения с други мениджъри и специалисти. Това ви дава възможност да разберете за нови възможности за бизнес или кариера, да научите за новостите в своята област или да откриете решение на даден проблем в работата ви. Networking е всичко в комуникацията – провеждане на телефонни разговори, на информационни интервюта, писане на писма или свързване чрез онлайн мрежи, служебни срещи, работни вечери, присъствие на конференции, семинари, приеми и др.
След като сте направили контакт с даден човек, важно е да се опитате да поддържате контакта. Никога не знаете с какво този нов познат би могъл да ви помогне в бъдеще! Помнете: Вашата лична мрежа от контакти ще открива възможности за кариерата ви както сега, така и за години напред.
И най-важното:бъдете смели. Трябва постоянно да излизате от зоната си на комфорт, да се движите напред. Това означава, че трябва да поемате и рискове, да приемете, че дори когато нещата се объркат, винаги можете да оцелеете и да обърнете посоката. Бъдете смели и никога не гледайте назад!
Използвани са и материали от сайта www.wikihow.com
Сн.www.brightonleadership.com