
Време за четене2 Минути, 10 Секунди
Екип от американски анализатори на успеха в бизнеса селектираха няколко важни правила, които могат да помогнат на всеки да развие своя марка продукти или услуги. Важното е първо да познавате т.нар. таргет група, т.е. вашите клиенти. Оттам нататък можете да изградите цялостната си стратегия за поведение на пазара. Ето още интересни принципи, които учените са събрали в полезен наръчник:
- Хората купуват с емоция, после оценяват с логика.
- Продавай промяната, която ще настъпи в живота на клиента, не просто продукта или услугата.
- По-лесно е да продадеш нещо, което се справя с болката, отколкото нещо, което удовлетворява желания.
- Меметата в интернет (визии с чувство за хумор) са едно от най-силните оръжия на съвременния маркетинг.
- Клиентите не се интересуват от твоята оферта, а от това какво можете да направите за тях.
- Винаги в рекламите със свидетелства на доволни клиенти използвайте снимки, за да звучите много по-достоверно.
- Винаги дефинирайте времева рамка на своята оферта.
- Няма такова нещо като „прекалено висока цена„, но има продукти и услуги с ниска стойност/ценност.
- Щастливият и доволен клиент е най-силната форма на маркетинг.
- Да продаваш значи да чуваш!
- Маркетингът е емпатия- умението да чувстваш нуждите и емоциите на другите.
- Слаб продукт със силен маркетинг може да направи много повече продажби от качествен продукт със слаб маркетинг.
- Когато озвучавате цената, не казвайте „Това струва…“ , а „Това е инвестиция веднъж в живота…“ !
- Когато определяте висока цена, бъдете сигурни, че можете да дадете не само високо качество, но клиентът ви да усети голямата ценност на продукта или услугата ви.
- Да продаваш хубав продукт на неправилно избран пазар е загубена битка.
- Никога не залагайте репутацията си, за да спечелите малко пари отгоре.
- Когато започваш бизнес, казвай „ДА“ на всяка възможност. Израствайки в бизнеса, научи се да казваш „НЕ“ на неподходящите предложения.
- Колкото по-малко се вманиачавате да правите продажби, толкова повече ще направите.
- Не се бойте да се откажете от клиент, който не харесвате или който не се отнася подобаващо с вас.
- Винаги ще има пазар за ЗДРАВЕ, ЗАБОГАТЯВАНЕ, ВРЪЗКИ.
- Състезавай се с другите по качество на продукта и услугата, не по цена.
- Пишете рекламите си на простичък и разбираем език, използвайки думите и фразите, характерни за целевата ви група.
- Ако офертата ви е объркваща и неясна, никой няма нищо да купи от вас.
- Хората винаги искат да видят снимки и видео от реалната полза/употреба на вашия продукт!
- Ако не можеш да си представиш, че ще работиш с някого цяла година, не работи с него и ден!
- Правете всичко не с нетърпеливи големи очаквания, а с желание и вдъхновение. Тогава потокът на признателност и продажби ще потече към вас.