
94-ата церемония по раздаването на наградите „Оскар“ ще се запомни. По две причини, които разделиха зрителите и критиците. Първенецът безспорно е шамарът, който Уил Смит удари показно на сцената на колегата си Крис Рок. Поводът – неуместна шега на водещия с прическата на Джейда Пинкет Смит, сравнявайки я с тази на Деми Мур от „Редник Джейн“. Съпругата на Смит обаче от години се бори с алопеция, затова в случая шегата беше от дебелашките. И докато Джейда я възприе с лицева гримаса, Уил Смит скочи на сцената и зашлеви комика публично. Последва и вербална заплаха да не се занимава повече с жена му. Според американските изадния Крис Рок е отказал да подава жалба в полицията, а Американската филмова академия заклейми с туит агресията.
Същата вечер Уил Смит взе и първия си „Оскар“. 53-годишната звезда получи статуетката за ролята си във филма за тенесистките -сестрите Серена и Ванеса Уилямс „Методът Уилямс“. Скандалната случка с Крис Рок обаче предизвика масово недолоство в някои среди, които поискаха Академията да вземе „Оскара“ от Уил Смит.

Другата тема, по която церемонията в „Долби тиътър“ в Лос Анджелис, раздели аудиторията е по отношение качеството на филмите, както и вечната тема дали за блясъка на червения килим. Тази година хит бяха ярко червените, зелените и черните тоалети. Според кинокритици обаче се усеща, че киното се е повлияло от двугодишната пандемия и темите на част от лентите били доказателство за творческа инертност, а церемонията е загубила от своя стил и елегантност.
Ето и част от победителите:
Джесика Частейн е победителката в категорията за най-добра актриса за ролята си в „Очите на Тами Фей“.

Най-добър филм „КОДА: Дете на глухи родители“.

Най-добър режисьор – Джейн Кампиън („Силата на кучето“).

Най-добра поддържаща женска роля -Ариана ДеБоуз за участието й в „Уестсайдска история“.

Най-добра поддържаща мъжка роля – Трой Коцур за филма „КОДА: Дете на глухи родители“.

Най-добър сценарий – Кенет Брана за „Белфаст“.
Най-добър анимационен филм – „Енканто“.