10 0
Време за четене8 Минути, 14 Секунди

В светските среди у  нас напоследък е много популярна една двойка – майка и син, която управлява успешен семеен бизнес. Александра и Кристиян Кашкин, освен запомняща се и нестандартна фамилия, имат различни бизнес интереси – от земеделие до организиране на модни събития и конкурси за красота. Последното е сред най-новите начинания на фамилния тандем, но вече се е сдобил не само с признание и множество награди, но и с вдъхновение за нови проекти, в центъра на които отново ще бъде женската енергия.

Александра е номинирана за Бизнес жена на годината от дамски клуб, а Кристиян признава, че предприемачеството е голямата му страст. Акцентът е работата му в международни проекти в сферата на търговията и доставянето на различни услуги.

Каква е формулата за успешен семеен бизнес у нас? А за конкурси за красота? Лесно ли е да се работи в компанията на красиви дами? Мъжете или жените са по-добри в бизнеса? Тези и още много други неща попитахме Александра и Кристиян Кашкин .


Имате интересна фамилия, разкажете повече за нея?

Кристиян: Фамилното ни име не е българско, данните, с които разполагам, са от 1917 г.,за руски белогвардейски род, живял на границата с Финландия. Съучениците ми не можеха да я запомнят. Когато се запознавам с някого, често ме питат от къде съм:)

Развивате успешно семеен бизнес, а портфолиото на компаниите ви е разнообразно. С какви дейности се занимават те?

Кристиян: Първата ни компания е „Сити Ивентс“ – специализирана е в организирането на различен тип събития – от конгреси и семинари до развлекателни събития. Много бързо навлязохме и се утвърдихме като сериозни организатори на събития, на които може да се разчита напълно. Така, макар и за кратко време, наши партньори станаха не само големи общини, но и световни брандове – от автомобили до козметични гиганти.

Александра: Ключът за организирането на успешно събитие се крие в това, да осигуриш не само безпрепятственото протичане на процесите около него,  но и да предоставиш възможност на участниците да изживеят нещо, което ще запомнят. Скоро компанията навършва шест години, а през 2024 г. предстоят много интересни събития и изненади.

Как се насочихте към земеделския бизнес?

Кристиян: По предварителни данни през първото полугодие на 2023 г. нетният износ на селскостопански стоки от страната е в размер на 972 700 000 евро,което го прави един от основните, заедно с промишлеността.

Една от най-новите тенденции, която набира все по-голяма популярност, е готовността на съвременния свят да замести соята с лупина. Само две култури са в състояние да задоволят нуждите на модерното интензивно животновъдство – соята и лупината. Още преди 5 години Финландия спря соята. Най-голямата млекопреработвателна финландска компания – Valio забрани на доставчиците си на суровина да използват соя във фуражите. Обясниха решението си с неблагоприятното въздействието на соята върху околната среда. Тази тенденция става все по-мащабна. Така, заедно с нашите австралийски партньори, решихме да предлагаме бялата сладка теснолистна лупина. Тя подпомага синтеза на микробиален протеин, увеличава майчиното мляко, намалява нивото на скорбяла, с което минимизира риска от ацедоза.

Майка ми от години се занимава с износ на живи животни за различни страни, продажбата на фуражи бе следващата стъпка в разрастването на семейния бизнес.

А в здравния сектор какви инициативи имате?

Кристиян: Дълги години работих в сферата на застраховането и се специализирах в ,,Здравно и животозастраховане“. През този период успях да изградя умения, които ми помогнаха за изграждането на мрежа, подходяща за здравен туризъм. Щастлив съм, че днес тази мрежа е факт.

В момента „Алфа Медикъл Консултинг“ е една от водещите компании на българския пазар за пренасочване на пациенти за лечение в чужбина. Помагаме им да намерят най-добрите болници в Турция. Всеки случай се разглежда индивидуално и подробно, за да получи възможно най-доброто решение, както и експертна оценка от екип световно признати специалисти. Турция се утвърди като страната, най-често свързвана с понятието медицински туризъм- не само инвестира огромни средства в индустрията, но направи и няколко улесняващи реформи за получаването на визи от чужденци, които са дошли с цел лечение. Качеството на услугите на много болници в Турция е потвърдено от световноизвестни органи за акредитация. Повече от 50 турски клиники са акредитирани от Joint International International (JCI) – това е оценка на съответствието на здравното заведение с установени и международно признати стандарти. Целта е да се подобри качеството на обслужване на пациентите и медицинското обслужване.

С какво се отличавате от конкуренцията?

Кристиян: Може би най-голямото преимущество на лечението в болниците, с които работим, е наличието на перфектно оборудване. Частни, обществени и университетски болници, особено в Истанбул, са оборудвани с модерна диагностична и лечебна апаратура. Много болници в Турция предоставят високотехнологични медицински услуги в областта на онкологичното лечение, сърдечно-съдовата хирургия, ортопедията, неврохирургията, детската хирургия, естетичната, стоматологичната хирургия, микрохирургията, присаждането на коса, липосукцията, пластичните операции и трансплантациите.

Как се прави успешен семеен бизнес у нас? Има ли рецептата? Кои са основните трудности?

Кристиян: Пред всеки бизнес има много предизвикателства, особено у нас, затова е изключително важно да имаш човек, на когото можеш да разчиташ на сто процента. Още по-радостно и мотивиращо е когато той е от семейството. Едно от най-важните условия за успешния семеен бизнес е уважението. Всеки от нас има различни силни страни, които обедняваме в управлението на семейните компании, успоредно с това всеки има своята ниша, в която се развива.

Алекснадра: Щастлива съм, че работя със сина ми, че мога да му предам моя опит, а той да го миксира с неговите познания, нагласи и светоусещания. И така да обогатява и разраства бизнеса. Харесва ми, че той доразвива това, което съм започнала и в същото време превръща свои бизнес начинания в успешни проекти.

Спорите ли за работа?
Кристиян:
Случва се да имаме различни гледни точки, но се познаваме прекрасно и се изслушваме. Винаги аргументите печелят.

Александра: Имаме си и едно неписано правило – да не говорим за работа вкъщи.

Организирате много събития, в чийто център са женската енергия и красота. Как и защо започнахте да се занимавате, какви проблеми се наложи да преодолеете и как се променя този бизнес?

Александра: Никога не съм очаквала, че ще се занимавам с организиране на конкурси. През 2018/2019 година работехме като външна фирма за организиране на събития с община „Младост“. Тогавашният временно изпълняващ длъжността кмет на района-арх. Румен Русев изяви желание да направим освен сериозните събития, които работеха за имиджа на „Младост“, и развлекателен ивент и така се роди „Младостта и красотата на район Младост-Мис Младост-2019г“. Не знаех колко работа и трудности съпътстват едно такова събитие като организация, набиране /кастинг/ на момичета, които са естествени, нямат никакви козметични корекции, а са и родени в квартал „Младост“.

Започнах да се сблъсквам и със злобата, и с подливането на вода от други организатори на подобни събития, но устояхме на всичко и се получи много красиво, стойностно събитие. Участничките и публиката бяха изключително доволни и така като на шега през 2022 година организирахме и „Мис София“, откупихме марката за тази година от притежателите й и така отново се случи едно свежо, бих казала различно събитие от провежданите до сега конкурси – като място, кръгове, а категоричното изискване към участничките отново бе да бъдат без корекции. Държа много на естествената красота на младите момичета. Разбира се, подкрепям всякакви козметични и пластични корекции, но за девойки, които не се явяват на конкурс за красота като мис, има други специализирани конкурси за момичета с корекции.

Променят ли се естетичните представи и ценности– сред претендентките за Мис? А сред представителите на силния пол? 

Александра: Господата все още залитат по крещящите и много видими промени – козметични, пластични и др. при дамите, все още не могат да се върнат към онези времена, в които повече се харесваше естествената красота , но смятам, че и тази така наречена “мода“ ще се изчерпи. Това не значи, че жените не трябва да се поддържаме, да изглеждаме максимално добре и сияещи, но нека това да бъде в рамките на нормалното, красивото и естетичното, много е тънка границата с вулгарното и грозното.

Красотата помага ли в бизнес отношенията? Трудно ли се работи с дами на високи токчета?

Александра: Срещала съм както трудности, така и ползи, много е относително, зависи от хората, с които работиш, как те възприемат – като жена, която иска да изгражда и надгражда собствен бизнес или като една „женичка, която се прави на еманципирана в „мъжкия свят“.

Кристиян:  Безспорно от мъжка гледна точка винаги е приятно да работиш в компанията на жени, особено на дами на високи токчета. Давате ни стимул да покоряваме все повече и повече бизнес предизвикателстваJ

Как бихте разрешили вечния спор – мъжете или жените са по-добри в бизнеса?

Александра:  О, това е нещо като спорът кое е първо – „кокошката или яйцето“. Мисля, че двата пола трябва да се подкрепяме,  да бъдем толерантни едни към други, за да работим съвместно и да се реализираме добри резултати. Разбира се, че както сред дамите, така и сред господата, има по-добри и по-успешни, но тава зависи единствено и само от самите нас.

Кристиян: На вас, дамите, със сигурност ви е по-трудно, защото освен да се изявявате в бизнеса, ние мъжете очакваме от вас да сте и любящи майки, и нежни любими… За нас сте много, много ценни. А що се отнася до бизнеса – според последни проучвания на психолози – смесените екипи, като нашия, имат по-висока успеваемост, заради възможността да се приемат различните гледни точки в решаването на проблемите.

Каква година очаквате да е 2024-та – в личен и в бизнес план?

Александра: От 2024 година в личен план очаквам да бъда здрава, заобиколена от моите близки и истински приятели, да бъде много спокойна и хармонична – това ми е липсвало до сега. Надявам се, че годината ще е щастлива, наситена с красиви пътешествия, мигове и преживявания.

През 2024г. очаквайте много изненади от „Сити ивентс“, включително и мис, и специален ивент, насочен към красотата на дамите. Засега толкова открехвам врататаJ

Кристиян: Надявам се да се осъществят с лекота всички нови проекти, а това, с което се занимаваме от много години – да процъфтява и да върви по вода.

От Михаела Андреева

За автора на публикацията

bwoman

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
fb-share-icon