Несъвършенствата по лицето лесно прикриваме с качествен и покривен фон дьо тен. Това го знае всяка дама, която използва грим и иска лицето й да изглежда добре.
Коректорът идва на помощ, когато трябва да оправим зоната под очите или някои петна по лицето. Този вид грим се продава в няколко вида- течен, като стик или кремообразен в палитра или самостоятелно. При по-сухи кожи добре е да се ползва течен.
Особено важен е изборът на цвят. Мнозина си мислят, че колкото е по-светъл, толкова по-добре. Но това не е така. Ако сте с тъмна кожа и под очите поставите почти бял коректор, рискувате да добиете вид на панда. Често в YouTube видеата на самодейни гримьорки се вижда точно тази грешка. Светлият коректор по никакъв начин няма да помогне при тъмни кръгове под очите, които синеят.
Затова трябва цветът да се подбира много внимателно и най-вече информирано. Ако нямате сенки под очите, можете да подберете нюанс в тон по-светъл от фон дьо тена, който ежедневно ползвате.
Ако обаче трябва да прикриете кръговете, задължително търсете бежови, дори прасковени нюанси. Те най-добре се справят с този недостатък. Ако искате да скриете червени капиляри по лицето, то тогава под фон дьо тена поставете зелен коректор. Водещите марки предлагат достатъчно добри продукти за това. Зеленото заличава червенината.
Другият важен момент при работа с коректор за лице е последователността на поставяне. Някои гримьори препоръчват да започвате гримирането с него. Първо оправете зоната около очите и тогава нанесете фон дьо тен като, естествено, не го поставяте върху коректора. Други пък правят обратното- първо нанасят по цялото лице, включително и върху зоната под очите, фон дьо тен и върху него поставят коректора. Трети – разнасят фон дьо тена след коректора като го поставят и върху зоната под очите. Пробвайте кой вариант е най-подходящият за вас. Не забравяйте, че натрупването на продукт под очите води след себе си риска той да натежи и да подчертае фините бръчици. Тази зона по правило е по-суха, кожата е по -тънка и изисква много внимателна обработка.