0 0
Време за четене4 Минути, 17 Секунди

В общуването си с другите хора всеки от нас изпраща сигнали – с поведението си, жестовете, речника, мимиките, но и с дрехите. Те също са част от визитката на човека и от идеята му как иска околните да го възприемат. Също така показват какво е отношението ни към тези, с които се срещаме и към събитието, на което присъстваме. Кои са трите основни послания, които излъчваме с визията си?

На първо място дрехите издават къде сме в обществото, на коя стълбичка сме в социалната йерархия. Още преди да ви попитат какъв сте, какво работите, тоалетът ви може вече да е провокирал някакво мнение в отсрещния човек. Например – прекалено разголена жена с кичозна рокля и ярък грим веднага би накарала околните да помислят, че тя е неуспешна, че няма вкус и стил, че всъщност възприема себе си като стока, която се продава. При това евтино. Неслучайно в кино индустрията има матрици за образите на платените жрици на любовта – като например героинята на Джулия Робъртс в „Хубава жена“. В този филм смяната на стила на обличане е един от начините да се внуши промяната и в живота на Вивиан – от тротоара на улицата към успеха и правилните ценности.

Мерил Стрийп в „Дяволът носи „Прада“ остава в историята на филмите като образец за стил и класа.

В този ред на мисли ще поставим и носенето на ментета на световни марки. Пазарът е залят с тях. Ако в гардероба на една жена присъстват такива дрехи и аксесоари, то тя също не изпраща добро послание към средата, в която се движи. Освен, ако тази среда няма същите вкусове като нея. Но, ако иска да се развива и издига, подобни дрехи нямат място във визията й. Представете си Мелания Тръмп с менте на Guess, не става, нали?!

Същото е и при мъжете – ако видите добре поддържан господин, независимо от възрастта, в хубав костюм, с чисти кожени обувки, ще си помислите, че или е бизнесмен, или политик, или на висока позиция в администрация. Това никога няма да ви мине през ум, ако мъжът е с джапанки, шарени бермуди и раздърпана тениска и ходи така из града, без да е в отпуск или на морето. Ако такъв дойде при вас и ви заговори, че има идеи за голям бизнес и иска да сте съдружници, ще му имате ли доверие?! Не! Ще го помислите за фантазьор, защото не показва с визията си, че е способен на успех.

След като първоначалното впечатление от външния ни вид е създало мнение кои сме, даваме знак и какъв е вкусът ни, дали добре познаваме тялото си, за да му подберем най-подходящите кройки и материи, дали умеем да съчетаваме дрехите си или всичко е случайна сбирка от стилове, без в това да е вложена мисъл. Има много жени, които наистина нямат вроден усет към цветовете и съчетанията. Препръчителното за тях е да купуват цялостни визии, направени от стилистите в бутика и така да си ги пазят в гардероба. По този начин избягват риска да объркат нещо и да изглеждат нелепо. В днешния свят много професии имат дрес код. Ако за артистичните дами е прието да експериментират, да са по-фриволни в тоалетите, то за деловите жени това не би подхождало. Може би изключение би било, ако се занимават с някакъв арт бизнес. Преподавателките в училища и университетит също имат свой характерен стил, който е добре да се спазва.

И на трето място идва финансовата тема. Да, дрехите говорят донякъде за възможностите на човека, но това не може и не бива да е водещото послание. Изключително нелепо изглеждат новобогаташи, които на всяка цена искат да демонстрират портфейла си, накичвайки се отгоре до долу с етикети, надписи, лога на скъпи марки. „Вижте ме, вече мога да си купя това“ – крещят такива тоалети и притежателят им изжлежда жалък и комплексиран. Факт е, че най-богатите хора в света никога не парадират с марки. Просто, защото тяхното име струва повече от който и да било моден бранд. Да не говорим колко фалшиви дрехи с подобни лога циркулират на пазара. Как да възприемем за реалност факта, че 18-годишна ученичка носи чанта на Dior, която действително струва над 3 000 евро, а тя я е купила за 100 лева, защото е менте?! Ако я видим като аксесоар на бизнес дама, то със сигурност ще знаем, че не е фалшива и че тя може да си я позволи, защото вероятно има успешна фирма. Такива примери има много.

„Човек се простира според чергата си“, е казал нашият народ и е много прав. Можем да добавим – и според ума си. Купувайте вещи и дрехи, които са оригинални и са по джоба ви в настоящия момент. Ако искате да носите нещо по-скъпо и марково, постарайте се да успявате, за да си го позволите и да отговаря на обществения ви статут. Иначе се получава странен дисбаланс, който съсипва впечатлението, което се стремите да оставите в околните за себе си. Ако се върнем отново към първата точка в статията, то съветът е: определете се кои сте, какви сте и се облечете адекватно на тази представа.

Ако искате да се качите по-нагоре по социалната стълбичка, изберете дрехи, които съответстват на бъдещата ви позиция, на мечтата.

За автора на публикацията

bwoman

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
fb-share-icon