0 0
Време за четене3 Минути, 12 Секунди

Увеличаването на клиентската мрежа и продажбите е един от основните признаци, че се справяме добре и че бизнесът ни процъфтява. В днешно време и интернет, и книжарниците изобилстват от книги, статии, видеа, които учат собствениците на фирми как да продават по-успешно. Маркетолози се надпреварват да дават съвети, бизнесмени – да споделят опита си. И това е чудесно, особено за начинаещите, защото има откъде да черпят полезна информация и да я пробват в своята сфера. Има няколко основни принципа, които можем да съотнесем към всеки един бранш, към всякаква по големина фирма. Нека се спрем на тях.

ТАРГЕТ ГРУПАТА – иначе казано кои са клиентите ви и най-вече какъв техен проблем решавате с вашия продукт или услуга? Знаете ли към кого да насочите рекламите си, постовете в социалните мрежи? Кой е вашият идеален клиент? Това са въпроси, на които всеки собственик на компания трябва да има ясен отговор. Защото от тази база тръгва целият останал маркетинг, също рекламните кампании и PR-а. Нужно е внимателно да изучим навиците, вкусовете, поведението в мрежата на потенциалните си потребители, за да можем по най – подходящия за тях начин да им предложим стоката или услугата си.

КАЧЕСТВОТО – то също е в топ 5 на важните условия за развиване на успешен бизнес. Това, което даваме на клиентите си, трябва да е с високо качество. Иначе рискуваме да съсипем не само името си, но и целия бизнес. Идеята е не веднъж да подлъжем някого да купи, а да създадем навици у клиентите ни да се връщат отново и отново, доволни от качеството и обслужването. Така се изгражда доверие в дългосрочен план.

ВИДИМОСТ – добавяме и присъствие във всички възможни мрежи и платформи. В днешно време няма как да успяваш, ако не си видим, независимо колко иновативен, прекрасен продукт имаш. Социалните мрежи са невероятен шанс за всеки бизнес да е публично активен, при това с минимални разходи. Нещо, което е особено важно за стартиращите фирми. Изучете тънкостите на платформите, следете онлайн навиците на потенциалните ви клиенти и съобразете постовете си с това, бъдете оригинални.

ЦЕНАТА – ето това вече е голямата тема за много собственици на бизнес. Ако говорим за конкретни стоки и продукти, ценообразуването става много по-лесно в сравнение с интелектуалните услуги, например. Често хора, които предлагат ума си – консултанти, психолози, автори на съдържание, не оценяват адекватно труда си. От друга страна и самите клиенти недооценяват подобен тип усилия, защото, за разлика от предметите, не можеш да остойностиш материала за изработка, времето, труда. А доста често именно интелектуалните услуги помагат много да се развие целият бизнес и в този смисъл един полезен и навременен съвет може да е безценен. Затова експертите съветват да оценяваме себе си и труда си високо. Ако ти сам се подценяваш, няма как да очакваш останалите да уважават стоката или услугата ти. Да, хората търсят по-евтин вариант, но не чак толкова, че да се появи съмнението в качеството. Маркетолозите препоръчват, когато слагаме висока цена, винаги да добавяме интересен бонус за клиента.

КОНТАКТИТЕ – лични, служебни, онлайн, на живо, са от изключително значение за развитието на една фирма. Както се грижите са социалните си мрежи онлайн, така се погрижете и за партньорската си мрежа в реалния живот. Всеки нов контакт е нова възможност за съдружие, общ проект, обмен на стоки и услуги, на идеи. Не стойте изолирани години наред в един и същи кръг от хора. Разширявайте го постоянно чрез участия в събития, свързани с бизнеса ви, с интересите ви като човек, с обществени каузи. Никога не знаете кое запознанство какво ще ви донесе като бонус – било за вас като личност, било за работата ви. Поддържайте тези връзки с покани за работни обеди, на кафе, за събития на вашата фирма, с имейли, с подаръци и поздравления за фирмени и лични празници. В тази дейност особено полезен би бил един курс по протокол или, ако имате такива възможности, да наемете експерт по протокол към фирмата си.

За автора на публикацията

bwoman

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
fb-share-icon