
В края на юли бутиците започват да предлагат примамливи намаления на летните стоки. Повечето клиенти обаче вече са си закупили каквото им е нужно за сезона и не се очаква голям бум на пазаруващи. Което ожесточава конкуренцията. Затова търговците бързат да разпродадат стоката и използват какви ли не трикове. Още повече, че след средата на август много от тях се оглеждат за първите есенни колекции.
Какви са капаните за клиентите в периода на големи разпродажби? Питаме модните експерти на BWoman.
Намаленията у нас не са същите като в други европейски държави. Влогърката Yulia Spain, която живее в Малага, рекламира промоциите в популярна и у нас испанска марка за конфекция като показва как рокли, блузи, поли, гащеризони от 45- 70 евро сега могат да се вземат за 7- 10-15 евро. В България рядко се виждат подобни отстъпки.

Първо повиши – после намали. Честа практика по нашите магазини е преди кампании за разпродажба цените да се покачват така, че след намалението да са пак същите, каквито са били. А дори и по-високи. Това обикновено се вижда от залепените един върху друг стикери с цените. „Бях си харесала един летен памучен панталон на популярна марка. Беше 120 лева като го видях за първи път. Месец по-късно вече се продаваше за 199 и сега е обявен за разпродажба с -30%, което прави 140 лева. Т.е. по-скъпо, отколкото когато го бяха получили в началото на сезона“, споделя нашата читателка В.А. от София.
Подвеждащи реклами. На много витрини в моловете или реклами в социалните мрежи може да се види надпис „Разпродажба 70%“, което веднага грабва вниманието на клиентите. А с много малки букви през числото да е написано „до“. В магазина става ясно, че повечето намаления изобщо не достигат „до 70%“, а много по-малко. Това е често използван трик от търговците, за да привлекат купувачите да влязат или последователите в социалните си мрежи да кликнат и да отидат в сайта на бутика.

Модните експерти на BWoman съветват, ако нямате крещяща нужда от някаква лятна дреха, да не купувате изобщо. Така и така ще стои цяла година в гардероба до следващото лято. А тогава ще са на мода други неща и закупеното ще ви се стори остаряло. Ако пък сте любители на разпродажбите, то концентрирайте се върху качествени марки от по-висок клас, за да сте сигурни, че купувате нещо наистина стойностно, което ще ви служи няколко сезона без да избледнее или да се деформира. Никакъв смисъл няма да накупите пет тениски със съмнително качество по 10 лева, вместо да си вземете една на доказана марка за 50 -60 лв., каквито намаления се срещат при някои уважавани брандове. Харчете разумно и подбирайте дрехи, които се съчетават помежду си и които съответстват на начина ви на живот и на статута ви. И никога не правете компромис с добрия вкус, привлечени от ниската цена!