0 0
Време за четене2 Минути, 10 Секунди

Сигурно няма човек на планетата, който поне веднъж в живота си да не си е купил дънки. Панталоните от този груб памучен плат са сякаш станали вечен моден хит. Нещо повече – те са част от ежедневието на милиони хора на всякаква възраст.

През този сезон изключително модерни са дънки и дънкови ризи с цветна декорация – пайети, перли, шарени конци – вариантите на пазара са много. Така познатият деним придобива по-весело излъчване и носи пролетно настроение. Разбира се, това се отнася само за дамите. На мъжете не препоръчваме да прибягват до такива модели. Най-много могат да си позволят да има някаква закачка на гърба на дънковото им яке, но с мярка.

Колкото и да е удобно и модерно това облекло, то си остава само и единствено за свободното време. Дънки на работа са допустими само за мъже, които се занимават с услуги по домовете, шофьори, носачи, куриери и т.н. За мъже в бизнеса или на високи позиции такъв панталон в офиса е недопустим. За деловите жени също.

Да си припомним част от любопитната история на денима.Платът се появява преди няколко века в Генуа, Италия. От него правят дрехи за моряците. През 19 век от деним започват да шият работното облекло за фермерите и миньорите в Западна Америка. Някъде в онези години шивачът Якоб Дейвис отваря ателие в Рино, щата Невада. Прави палатки, покривала за коли и други подобни услуги. За целта купува платове от фабриката на Леви Щраус. Легендата разказва, че веднъж при него дошла жена на местен дървар, която го помолила да укрепи джобовете на панталоните на мъжа й, защото все се късали от инструментите, които поставял в тях, докато работи.

Шивачът се сетил да постави нитове около джобовете и на ключови места по шевовете. Тази негова иновация има такъв успех, че той панентова модела. След което с Леви Щраус правят съдружие и произвеждат над 80 000 панталона за една година. Дънките, все още като работен панталон, стават истински хит сред мъжете от различни професии. Индигото по онова време е евтина боя и затова двамата правят сериите в тъмно синьо. В рамките на 10 години в САЩ отварят над 500 фабрики за дънки, а Levi’s става най-популярната марка.

Даже се появяват ментета, затова Якоб Дейвис, който до края на живота си управлява една от най -големите фабрики на бранда, въвежда нещо специфично и трудно повторяемо – двоен тегел на задните джобове в специфичен оранжев цвят. През 60-те години на миналия век дънките вече са част от гардероба на почти всеки младеж в САЩ. През 80-те години се появяват и в колекции на водещи дизайнери. Така популярността им става световна.

За автора на публикацията

bwoman

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
fb-share-icon